27 березня 2025, 10:53
Документ містить практичні пропозиції щодо використання ШІ в органах державної влади та місцевого самоврядування. Наприклад, штучний інтелект допоможе готувати звіти, відповідати на звернення громадян, аналізувати законодавство й прораховувати наслідки тих чи інших рішень.
Також інституції можуть застосовувати штучний інтелект для вирішення проблем громад: аналізувати міське планування, автоматично відстежувати стан довкілля та безпеки громадян.
Рекомендації допоможуть публічним службовцям уникнути головних проблем під час роботи із ШІ: вигаданих фактів чи дискримінації у відповідях та витоку персональних даних громадян при створенні запиту.
У документі є перелік корисних ШІ-інструментів для пошуку інформації, узагальнення документів, аналізу великих масивів даних, створення презентацій і зображень.
Тож як формувати ідеальні запити до ШІ-системи, отримувати якісні відповіді та перевіряти їх на достовірність? Ось кілька порад:
Сформуйте запит якомога детальніше. Наприклад, від чийого імені має звучати відповідь, додайте бажаний обсяг тексту, зазначте сайт або сторінку в соцмережах, для якої створюєте текст. Точніше спитаєте — якіснішу відповідь отримаєте.
Якщо ви опрацьовуєте звернення громадян або власні дані, знеособлюйте персональну інформацію: замініть справжні прізвища, імена чи інші конфіденційні дані на вигадані.
Просіть систему давати відповіді з посиланнями на джерела, щоб потім перевірити їх достовірність.
Реєструючись у ШІ-системах, використовуйте окрему пошту та уникайте робочої.
Більше пропозицій і порад щодо використання ШІ шукайте за посиланням: https://drive.google.com/file/d/11Qg43Oa8Rzv_JzXZbbZy6KfaEL4qKOeK/view?usp=sharing
Рекомендації розроблені Мінцифрою, Національним агентством України з питань державної служби та Вищою школою публічного управління.
Підпишіться, щоб отримувати листи.